My Followers

Tuesday, June 14, 2011

Kerna itu sy sayang dia ** wink wink ^-^


Bukak je blog ni, terasa nak mengupdate blog tentang si dia. So, kebetulan ari kamis ni kami da pun berkawan selama 2 tahun 5 bulan. (Berkawan?!!, acecece..malu la plak, haha) Pepaham la kan. huehuehue~~

Walau camna pun hubungan ni, sy amat berharap akan segera ke alam seterusnya iaitu alam perkahwinan. Amin ya rabbal alamin. Cuma untuk masa ini masing masing baru habis blaja, perlu mencari career terlebih dahulu dan mencari uwang sendiri. :))



Tapi misalnya ada rezeki awal, kami terbuka hati menerimanya. Kerna itu semua adalah izinnya datang dari Allah s.w.t. Walau apapun, kami lebih kepada berserah sahaja kepada Tuhan yang Maha Esa dalam menentukan kehidupan kami kerna Allah lebih mengetahui apa yang terbaik untuk umatnya. Kami perlu berdoa untuk itu.






Sy sayang dia, kerna dia melayan sy dengan ikhlas tanpa berpura pura. Dia selalu ingin sy tahu dia buat semua itu kerana dia sendiri ingin melakukannya. Dan sy merasakan semua itu. Dia sentiasa sabar melayan karenah sy. Kerna itu sy sayang dia.


Sy sayang dia, kerna dia jujur dengan sy. Dia selalu beritahu sy apa yg dia buat, pergi ke mana mana tanpa perlu untuk sy bertanya. Sy tidak taye, kerana sy percaya terhadap dia. Kerna itu sy sayang dia.


Sy sayang dia, kerna dia selalu sentiasa bersama sy ketika sy susah. Walaupun dia jauh dgn sy, dia selalu menolong sy pelbagai cara utk membantu sy. Even kdg itu boleh menyusahkan diri dia pula. Kerna itu sy sayang dia.


Sy sayang dia kerna dia BERUSAHA KENALI KELUARGA SY. Paling sy terharu pabila, dia sanggup drive kereta seorg diri dari Qlate ke Phg untuk berjumpa ahli keluarga sy. Dan sy mmg nampak kesungguhan diri dia. Kerna itu sy sayang dia.


Sy sayang dia, kerna dia selalu MENASIHATI sy. Dia ingin sy menjadi wanita yg baik, punyai akhlak yg baik dan pandai mengawal perasaan marah,sedih sy terhadap orang lain. Kerna itu, walaupun ada sesetgh org buat sy marah,buat sy terasa hati. Sy mmg marah dan sedih. Tp dia selalu nasihat sy, bahawa Allah sgt suka org yg SABAR. Jadi sabarlah dgn org org sebegitu. Kalau kita marah balik, kita adalah sama seperti org itu jgk. Sy kini bertambah penyabar dengan dugaan yg ada. Kerna itu sy sayang dia.


Sy sayang dia, kerna sy selalu suruh dia REPLY MSG,O MSG dan berKONTEK dengan KAWAN KAWAN PEREMPUAN DIA, sy mahu dia buat apa yg dia suka. Tapi dia selalu xnk, dan selalu cakap "awe nak msg & tumpu dengan hani sorang je " Kerna itu sy sayang dia.


Sy sayang dia, kerna bila sy puji wanita ini sangat cantik. Dia selalu cakap ala pakai bedak tebal. Xcantik la, padahal sy tahu dlm hati dia, dia mengiyakan kata sy bhw perempuan ini cantik. Tp dia selalu cakap " TAK CANTIK, CANTIK HANI LG" . Dan sy mmg merasa amat lucu dan sy akn ketawa. Kerna itu sy sayang dia.


Sy sayang dia, kerna dia selalu ingat tarikh2 penting kami berdua. Kerna sy seorg agak pelupa( Malu :PP tp sy ngaku ). Dan dia selalu mengingatkan sy TANPA RASA MARAH @ KESAL dgn pelupaan sy ini. Dan sy mnjdi berusaha untuk mengingat tarikh tarikh penting kami. Kerna itu sy sayang dia.


Sy sayang dia, kerna dia selalu tanya sy da SIAP SOLAT TAK, MENGAJI TAK ARINI, ADA BACA SURAH2 TERTENTU TAK HARI NI. Kerna itu sy selalu solat awal waktu sebelum dia nasihat pergi solat. Dan sy sgt senang melakukannya kerana ALLAH s.w.t. Kerna itu sy sayang dia.


Sy sayang dia, kerna Allah s.w.t telah pun memberikan perasaan anugerah ini kepada sy untuk merasa sayang dia melebihi sayang sy pada manusia lain. Tapi yg penting sy sayang pada dia, TIDAK MELEBIHI sy sayang pada ALLAH s.w.t dan Rasul. Kerna itu sy sayang dia.


Yes,its true.. sy sayang dia. Dan Sy tahu dia juga sayang sy. :)


16 comments:

Syazwan said...

semoga kekal la me ye!
bahagia hingga anak cucu!

Han Alfi said...

syazwan : tima kasih doakan :) kamu pun sama ya.. ! ;)

eykaa aziz said...

so sweet la korg =)
already follow u :)

Han Alfi said...

eykaa : thank you dear.. eyka i need ur link to follow back ;)

myr amyra said...

aku doa korg kekal smpai ke jinjang pelamin and ke anak cucu... :) amin~

Han Alfi said...

myra : eyh miraaa!!! mekasihhhh ! hehe.. ko pun same okay.. :))

ak da follow blog ko tau :))

myr amyra said...

aku lmbat lg la hani....anyway thax folow blog aku.... :)

Han Alfi said...

myra : ade rezeki, jodoh bila bila masa je mira.. hehe..welkem dear ;)

Nini Hartini said...

dah elok dah niat nak kawen tu..semoga dipermudahkan urusannya..

Bak Kut Teh halal?


.

Han Alfi said...

Nini : Amin.. terima kasih yah ;)

al said...

hehe..i dont know dat i myself..hehe..anyway..im apprciate it..epi n tharu sgt2..;)

Han Alfi said...

al : hehe.. u'r juz not realized it.. thank you dear :)

naem glizzy said...

oh gitewww... cepat taweeennnn!~

Han Alfi said...

naem : nk cepat gak niee.. haha ;)

Anonymous said...

U r lucky to get a man like Mr AI-PN.MAZNAH.

Han Alfi said...

Madam Maznah : Hn sangat terkejut madam sudi baca dan komen blog hn.

Madam lecturer yg sgt sporting.. thank you my love lecturer :)

Btw, u too are lucky had a sweet & nice husband madam :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...